2015. november 28., szombat

1500 start emlékére ...

Nem tudom megállni… ez az Ikea heli egész jól bírja…

Tavaly vettem a Helit, remekül beállítva és szerelve, használtan, minden csapágy cseréjével. (Van mit köszönnöm ennek kapcsán - is. Ennyi start műszaki hiba nélkül nem az én érdemem.) Nagy terhelést nem kapott nálam, javarészt háton gyakorlatok, loopok, legyezők, kúpok, nyolcasok. Az utóbbi időben kezdtem a fél és egész piro flippekbe, tic.toc-okba, jó magasan :-)

A helivel a novemberben teljesítettem az 1500. startomat, eddig (kopp-kopp) baleset nélkül. Az eltelt idő alatt a következő szervizelések történtek:

Scorpion HK-3526 motor 2x kapott új csapágyat, 1x tengelyt is.. (mert túl későn került cserére a csapágy).

Cseréltem a váz oldali kúp-fogaskerekeket, mert elkopott.. A tengelyek csapágait is cserélni kellett, valószínűleg ez utóbbi volt a kopás legfőbb oka. Azóta a fekete van a gépben ~250 start után nem látszik rajta semmi.



Cseréltem a farok mechanika csuklójában a legkisebb csapágyakat.. megszorult a levegőben (lassan elkezdett bepörögni, lekapcsoltam. Szerencsés, kár nélküli „rota” volt…)



Télen új snappereket kapott (DFC karon is), de a gömböket nem cseréltem... aztán két start között a reptéren rutin ellenőrizés közben tapogattam nyomogattam a rotor fejet és a szervó karból, tőben eltört a hosszú gömbfej.. Végig sem gondolom milyen ha ez a levegőben történik.



Cserére került az egyik servó fogaskereke .. (nem látszott rajtuk semmilyen sérülés, kopás, mégis az újjal sokkal jobb, precízebb lett az irányítás.)


Főlapát befogóban dumper, támcsapágy csere, axiális maradt.
Cserélnem kellett a piniont és a főfogas is, a motor tartó menetével gondom volt, így a booster csomag egy részét kapta meg és a Lynx állítható motort tartóját (mert a booster csomag motor tartójára nem lehet felszerelni a scorpion motort, a furatok 750MX-hez készültek.)
Most kezd 1 ciklikus (alerion) servó (DS610) gyengélkedni .. de hát ezekben a servokban is van 2000-2500 start, hiszen hozzám is használtan került. Rota kerék is fekete lett, szebb így :-)


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése